top of page

V prosinci bude vládnout panovačná Krysa


V prosinci přebírá vládu Krysa, a ta si umí své panování pěkně vychutnat.


V aktivitě je v tomto měsíci dráha žlučníku, která má mimo jiné velký vliv na psychiku. V této době bývají zaznamenávány i nejčastější problémy se žlučníkem, takže pozor na vánoční přejídání!


V zimě si můžeme dovolit mimo dušení i pečení v troubě a vaření s alkoholem. Dlouhodobé vaření zeleninových a masových vývarů nám velmi významně doplní energii. V období zimy přidáme i zahřívající koření - syrový zázvor, bobkový list, hřebíček apod.


Občas si můžeme dopřát i svařené víno nebo likér, a to hlavně, když prokřehneme na dlouhé zimní vycházce či po lyžování nebo jsme nachlazeni. Skořice a hřebíček nás dobře prohřejí a připomenou našemu mírně plápolajícímu Yangu, že by měl o trošičku více zabrat.


Zimomřivci, nezapomeňte se ráno na sucho pěkně promasírovat kartáčem do sprchy, než vyrazíte z domova, tak nechte alespoň 20 minut stáhnout póry a uvidíte, jak se budete cítit fajn oproti ostatním, kteří se budou choulit do svých bund a kabátů.


Využijte předvánočního času na harmonii a výzdobu domova, zapojte své nejbližší, hlavně děti či vnoučata, věnujte se jim, možná budete mít méně o nějaký dárek či druh cukroví, ale čas, který strávíte se svými bližními, ničím nenahradíte.

V zimním období je skvělý vývar z vepřových kostí. Vyživí, prohřeje a troška tučíčku nás ochrání před větrem a nevlídným počasím a střídáním teplot.


Vepřový vývar s rosolovkou

Co budete potřebovat: 2 l vody, 600 g vepřových žeber, 1 rosolovku, 1 mrkev, ¼ celeru, 1 stroužek česneku, 4 plátky syrového zázvoru, 2 bobkové listy, 6 kuliček celého pepře, 4 kusy čínské datle, sůl, zelené natě se stonkem z petržele nebo celeru. 1 větší misku vařené pohanky nebo rýže, shoyu.

Jak na to: do vody vložíte kosti s masem, omytou a nakrájenou zeleninu, kterou neloupejte, koření, sůl, rosolovku a bylinky. Přivedete k varu, stáhnete a vaříte na minimum alespoň 8 až 12 hodin.

Vývar přecedíte, maso oberete a nakrájíte do polévky.

Do polévky připravíte čerstvou zeleninu dle sezóny. Zeleninu oloupete, nakrájíte, restujete na másle, nebo blanšírujete. Přidáte rýžové nudle, shoyu anebo miso a necháte přejít varem.

Přidáte pohanku nebo rýži, dochutíte shoyu a necháte přejít varem.


Poznámka: podporuje krvetvorbu v zimním období, zvlhčuje.

Při náhlém prochlazení v zimním období při sportu či procházce.

Při chronických pocitech studených rukou a nohou, při problémech se v zimě zahřát. Vhodné při rekonvalescenci po zánětu močového měchýře.

Comments


bottom of page